خاطرات امر به معروف و نهی از منکر (1)

سلام.

این روزها اگر سری به سایت های خبری زده باشید (که احتمالا زدید)، بعیده که بتونید سایتی رو پیدا کنید که در مورد بی حجابی و بدحجابی زنان و دختران صحبت نکرده باشه. با عکس های آن چنانی از بدحجابان در سطح شهر !

اما قبل از هر چیز باید از نویسندگان و منتشرکنندگان این مطالب پرسید که آیا شما وظیفه ی خودتان را در قبلا این امر انجام دادید ؟ آیا حالا که آمدید و از بدحجابی انتقاد می کنید آیا در جامعه هم وقتی با بدحجابی مواجه می شوید اگر شرایط امربه معروف و نهی از منکر وجود داشت می روید جلو و با شجاعت تذکر می دهید ؟؟

 

برخی در جواب این پرسش می گویند مگر تاثیری دارد ؟ در جواب باید گفت اگر شرایط امر به معروف و نهی از منکر وجود داشته باشد این عمل واجب می شود و باید انجام شود. حالا دیگر بعد از آن چه می شود دست ما نیست. البته این خیلی به شیوه ی امر و نهی شما بستگی دارد. این که چگونه این کار را انجام دهید خیلی روی نتیجه ی آن تاثیر دارد. ولی همیشه استثنائاتی هم وجود دارد و ممکن است فرد حتی بخواهد کار خود را توجیه کند.

البته باید توجه کرد که امر و نهی فقط در امر و نهی به بدحجابان خلاصه نمی شود.

متاسفانه قضیه ی بدحجابی در جامعه ی ما به یک معضل تبدیل شده که به نظر حقیر راه حل آن همان است که اسلام 14000 سال پیش بیان کرده :

1) حفظ حجاب شرعی از طرف زن (و همین طور مرد)

2) حفظ نگاه از طرف مرد (و همین طور مرد)

3) امر به معروف و نهی از منکر توسط زن و مرد .

در همین راستا بنده از این پس با سری پست های خاطرات امر به معروف و نهی از منکر می خوام تجربه های خودم رو در خصوص نحوه ی انجام این وظیفه با دیگران در میان بگذارم. البته در این زمینه هیچ ادعایی ندارم. خود بنده هم مواقعی پیش میاد که جرات انجام این عمل رو ندارم ولی خوب حداکثر تلاشم اینه که این وظیفه ی الهی رو تا جایی که در توان دارم انجام بدم و ان شاءالله با عنایت پروردگار روز به روز هم بتونم بهتر حق این عمل رو ادا کنم. باشد که این کار ترویجی باشد برای همگانی شدن تذکر زبانی ...



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






برچسب‌ها: خاطرات امر به معروف و نهی از منکر امر به معروف نهی از منکر بدحجابیدخترزن تذکر زبانیتذکر لسانیتذکر به بدحجاب

تاريخ : پنج شنبه 14 شهريور 1392 | 17:37 | نویسنده : پیرو |
.: Weblog Themes By BlackSkin :.